†Shadows Temple†
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Shadow's dream of truth and false.
 
PääsivuHakuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 "Turha" Japani-ihkutus

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
MaliceMizer

MaliceMizer


Viestien lukumäärä : 147
Join date : 25.01.2008
Ikä : 31

"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitimeSu Toukokuu 04, 2008 5:16 pm

Asiaan. Tiedän paljon tällaisia jiirokkuernuja, jotka kiertävät yhdessä kaikkien maahan tulevien japanilaisten bändien keikat riippumatta siitä, pitävätkö he itse musiikista vai eivät ja jonottavat keikkapaikan edessä päiviä. Tietokoneella on ladattuna miljardi biisiä kaikkea mahdollista japanilaista, kaikkea ei ehdi kuunnella, mutta tärkeintä onkin se, että on Tr00japsiernu. Oikeina albumeina ja laillisina tiedostoina on vain keikoilta ostettua fanitavaraa ja seinät täynnä japsibändien julisteita, koska ne ovat JAPANILAISIA ja SIKSI NIIN HOTTEJA AWW =^.^= *drool*...

Nyt haluaisinkin esiin asiakeskustelua, ei viestejä tyyliin"NIIN XD joo oon mäki vähän sellanen joskus 8DDD Mutku ne on niinku japsei *-*".

Missä menee raja? Onko oikein riistää esim. maahan tulevan bändin "oikeilta" faneilta liput ja eturivin paikat, jotta voi myöhemmin kehuskella galleriassa "Joo oli ihan sikamakee keikka tulispa ne takasin... sejase kitaristi oli niiiin HÅWT!!111", vaikkei ennen keikkaa tiennyt sen enempää bändin jäsenten kuin biisien nimiä.

Olen huomannut, että pahin ihkuttaminen laantuu iän myötä. Enää ei olekaan niin tärkeää, että koneella on niin-ja-niin-monta tiedostoa japanilaista musiikkia tai seinät on päällystetty jonkun kuvilla. Pahin fanitusvaihe on yleisimminkin noin 12-15-vuotiailla, ei pelkästään otakuilla vaan ihan yleisestikin (enimmäkseen tytöillä). En tietenkään halua yleistää, mutta aina en jaksaisi puolustella sitä, miksi kuuntelen 50/50 länsimaista ja japsia, miksi seinäni eivät ole päällystetyt läpikotaisin sen-ja-sen kuvilla. Tiedänhän minä muutenkin miltä Mana näyttää, ja jos kyllästyn siihen alttariin mikä tällä hetkellä koristaa seinää vaihdan ne kuvat toisiin. Ei minun tarvitse lesotella omistamillani levyillä tai julisteilla: Minulle riittää, että tiedän itse olevani fani. (Ei sillä, seinälläni on Manan kuvia, tietokoneellakin iso liuta ja käsittämättömät kasat musiikkiakin.)

Onko hyvän musiikin tae se, että se on japanilaista? Minun mielestäni ei. Onhan Japanissakin varmasti omat Mattinsa ja Tepponsa.
Lisäksi joukkoon mahtuu paljon aloittelevia bändejä, jotka eivät ole sen kummempia musiikilliselta tasoltaan kuin naapurisi kellaribändi, mutta jotka ratsastavat Japanibuumin aallonharjalla Eurooppaan ja paras anti onkin visuaalista.

Pitemmän päälle nämä ihkuttajaihmiset ovat rasittavia. Muusta ei voi puhuakaan kuin Japanista, Japanista ja Japanista, ja sitten lesotellaan omilla "keikkakokemuksilla", vaikka oikeasti itse bändin musiikkia tärkeämmäksi on noussut tapahtuma ja muiden samanhenkisten tapaaminen.
Ehkä olen siinä suhteessa nipottaja, että minusta musiikkia pitäisi kuunnella musiikillisen sisällön vuoksi, sitten tulevat sanat ja bändin ulkonäöllä ei ole hitustakaan väliä - ei sillä, ettei monia esim. visual kei -kokoonpanoja olisi kiva katsella.

Teidän mielipiteenne?
Takaisin alkuun Siirry alas
Kinoko

Kinoko


Viestien lukumäärä : 44
Join date : 17.03.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Pomarkku

"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: Vs: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitimeTo Toukokuu 08, 2008 8:28 pm

Vaikka itse olenkin mennyt keikalle, tietämättä, millaista musiikkia bändillä on olen iloinen että menin sinne, vaikka menin täysin vääristä syistä. Ilman sitä keikkaa, kuuntelisin jotain järkyttävää musiikkia. Näin on parempi. 8D

Ja olen kanssasi samaamieltä tuosta, että kyllä Japanissakin on "omat Mattinsa ja Tepponsa." Sillä esimerkiksi japanilainen räppi ei miellytä, niinkuin ei miellytä kaikki jiirokkikaan. En esimerkiksi pidä niistä mistä kaikki pitää. (An cafésta, Gazetesta, Ayabiesta, jne..)

Ja bändin ulkonäöllähän ei ole tietysti mitään väliä niinkuin tuossa viestisi lopussa sanoit.
Kaikkihan ihkuttavat Manaa, koska se on vain kaunis. Mana on kaunis, mutta Mana on myös hyvin lahjakas kitaristi mielestäni.
Sama juttu Versaillesissa, Hizaki on kaunis ja Teru söpö. Siinä se, musiikilla ei ole mitään väliä kunhan jäsenet ovat kauniita. Hizaki ja Teru ovat myös lahjakkaita.

Nyt täytyy keskeyttää ku täytyy mennä 8D.
Takaisin alkuun Siirry alas
M

M


Viestien lukumäärä : 27
Join date : 12.06.2008
Paikkakunta : Järvenpää

"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: Vs: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitimeTo Kesä 12, 2008 6:15 pm

Ensimmäisenä tietysti herää kysymys, onko sillä mitään väliä, jos muut ihkuttavat Japania ja kaikkea japanilaista? Häiritseekö se juuri sinun elämääsi sietämättömän paljon? Aina voi kääntää päänsä pois päin Mana/Kyo/Bou/Ernestipetteri -fanilaumasta ja olla kuuntelematta heitä. Mutta tämähän on jo wanhaa juttua, me kaikki osaamme sulkea korvamme tällaiselta, JOS se meitä häiritsee.

Mutta koska tämä on täysin luonnollinen ilmiö, ei siitä ole paljon sanottavaa. Jokaisella on varmasti pieni halu olla edes himpun verran muita parempi ja tämä nyt näkyy vaikka siinä, että "tiedän kolme japanilaista bändiä nimeltä enemmän kuin sinä, olen paras!" Minusta on oikeastaan ihan hyvä asia, että nuoret koluavat läpi useita bändejä, sillä musiikki on monelle kuitenkin tärkeä asia ja olettaisin, että tämä helpottaa nuoren elämääkin kun löytää jotain mistä tykätä ja mihin purkaa innostustaan. Ja kuten sanoit aloitusviestissä, musiikkimaku niin kuin muutkin ominaisuudet kuitenkin karttuvat iän myötä ja ihkutuskin vähentyy ja loppuu jossain vaiheessa kokonaan. Tärkeimmät asiat jäävät, turhat lähtevät. Ja jos jollakin on tarve todistella olevansa "the suurin fani", niin antaa olla, ei siihen tarvitse mennä mukaan, vai mitä?

Yhtälailla olen törmännyt niin Puolaa kuin esimerkiksi Islantiakin "fanittaviin" ihmisiin, eiköhän tällaista tapahdu joka puolella. Usein vain Japani-ihkutus nostetaan pinnalle, koska se nyt sattui tulemaan suosituksi Suomessa ja siitä on helppo nostaa kissoja pöydille.

Lainaus :
Missä menee raja? Onko oikein riistää esim. maahan tulevan bändin "oikeilta" faneilta liput ja eturivin paikat, jotta voi myöhemmin kehuskella galleriassa "Joo oli ihan sikamakee keikka tulispa ne takasin... sejase kitaristi oli niiiin HÅWT!!111", vaikkei ennen keikkaa tiennyt sen enempää bändin jäsenten kuin biisien nimiä.

Mielestäni on täyttä roskaa sanoa, että tuollainen olisi jotenkin väärin. Eikö KAIKENLAISILLA faneilla kuitenkin ole oikeus käydä haluamansa bändin keikoilla? Oli sitten "tr000fani" tai "kuunnellut bändiä 32013884 vuotta ja itkenyt jokaisen biisin tahdissa niiden ihania sävellyksiä", samaa sakkia kaikki. Joku voi mennä keikalle silmät sidottuina kuuntelemaan jonkun tietyn bändin biisejä, sillä rakastaa niitä niin paljon, tai joku voi mennä katsomaan miltä bändi näyttää ja kuulostaa, sillä ei ole koskaan kuullutkaan heistä. Niin kauan kuin keikalle ei tule kieltokylttejä "jos et tiedä jokaisen bändin jäsenen nimeä, syntymäaikaa ja nenäkarvojen lukumäärää, KEIKALLE TULO KIELLETTY", en näe siinä mitään väärää. Jokainen menköön sinne omista syistään, kaikilla voi olla yhtä hauskaa.

Tietysti jos olisimme esimerkiksi Japanissa, jossa keikkakulttuuri on erilainen, se olisi eri asia. Odotan aikaa, jolloin meilläkin aletaan tehdä listoja siitä, kuka on kuunnellut jotain bändiä pisimpään ja omistaa eniten levyjä/fanikamaa/muuta ko. bändiltä, ja täten on oikeutettu pääsemään juuri lempijäsenensä eteen... Mutta koska olemme Suomessa, niin maassa maan tavalla. Tietysti ymmärrän, että täälläkin, kuten joka paikassa, jokaisella bändillä on omia suuria fanejaan ja juuri heillä on kova halu päästä eturiviin, kuten itsekin halusin esim. dixien keikalla juuri siihen Manan eteen. Mutta koska meillä ei esimerkiksi mitään listoja ole siitä kuka pääsee minnekkin (ja koska suomalaiset fanit ovat melko agressiivisia (!) niin sellaisia ei synnykään), on tyytyminen siihen paikkaan mihin pääsee. Ei siitä enää sen jälkeen kannata alkaa syytellä ketään "Japani-ihkuttajia", että he veivät paikkamme, eihän?

Vielä tuosta esille nostamastanne bändien ulkonäöstä. Varsinkin näin visuaalisten bändien kohdalla on ihan ilmiselvää, että useammat ihmiset kiinnittävät heihin huomiota heidän ulkonäkönsä takia. Ja vaikka Matti Meikäläinen alkaisikin kuunnella jotain bändiä näiden ulkoasun takia ja sitä kautta tykästyy musiikkiin, ei siinä ole mitään väärää. Eikä periaatteessa siinäkään, että kuuntelee bändiä vain sen ulkonäön takia. Bändiä ajatellen jokainen kuuntelija on hyvä lisä. Mutta kuinka moni oikeastaan jaksaa kuunnella huonoa musiikkia kauniin ulkokuoren takia? Tuskin kovin moni. Se ei ole meiltä pois, että tämä kyseinen Matti Meikälainen saa kicksinsä hyvän näköisestä laulajasta, jolla on kamala ääni, tehkööt jokainen mitä haluaa, eikö se niin mene?
Takaisin alkuun Siirry alas
ShindeKudasai

ShindeKudasai


Viestien lukumäärä : 38
Join date : 12.06.2008
Ikä : 30
Paikkakunta : Turku

"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: Vs: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitimeTo Kesä 12, 2008 11:53 pm

Auts.... Osa kuvaamistasi esimerkeistä osuu nimittäin itseeni. Mutta, kuten eräs henkilö eilen sanoi, jokainen oli joskus wnb.

Hmm... Itse menin yhdelle keikalle niin, että kuuntelin kyseistä yhtyettä ensimmäisen kerran vain muutamaa päivää ennen konserttia. Toinen oli Versaillesin ja Matenrou Operan konsertti, minne menin Versaillesin takia ja Matenrou Operaa kuuntelin ensimmäisen kerran edellisenä iltana. Mutta sehän annetaan anteeksi, koska Versaillesia olin kuunnelut pidempään, eikö?
Sitten näistä rakkaista seinistäni... Yksi seinä on kuvien peitossa ja annoin juuri pois sellaisen yhtyeen julisteen, mitä en kuuntele.

Se harhaluulo, että jos kuuntelet japanilaista musiikkia, et kuuntele mitään muuta, on aivan turha. Itse kuuntelen enimmäkseen japanilaista, mutta myös saksalaista, suomalaista ja amerikkalaista musiikkia. Japanlainen musiikki on itselleni vain musiikkia muun musiikin joukossa. Vaikka se nyt on pukeutumiseeni eniten vaikuttanutkin. Ja nyt sitten vaikenen siitä Kamin ja hiden alttarista huoneessani. Enkä vedä sillä perusteella, että jos joku tulee Japanista, se on hyvää. Olen muutenkin tarkka sen kanssa, mitä kuuntelen. Esimerkiksi japanilaista poppia en voi sietää. Ja yleistän, ei kaikki j-poppi voi kamalaa olla, muttakun en poppia muutenkaan sulata.

Ai mikä pointti?
Takaisin alkuun Siirry alas
MaliceMizer

MaliceMizer


Viestien lukumäärä : 147
Join date : 25.01.2008
Ikä : 31

"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: Vs: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitimePe Kesä 13, 2008 3:15 pm

T'äytyy myöntää, että joskus on ihan kiva mennä keikalle, vaikkei itse bändiä kuuntelekaan. Ja olen samaa mieltä siitä, että on hyvä tutustua moneen bändiin, niin saa vähän laajempaa näkökulmaa. Ja minä en käsittääkseni missään vaiheessa sanonut, että MINUN mielestäni olisi kovin "väärin" mennä tuntemattoman bändin keikalle ja tunkea eturiviin :)

Lainaus :
Vielä tuosta esille nostamastanne bändien ulkonäöstä. Varsinkin näin visuaalisten bändien kohdalla on ihan ilmiselvää, että useammat ihmiset kiinnittävät heihin huomiota heidän ulkonäkönsä takia. Ja vaikka Matti Meikäläinen alkaisikin kuunnella jotain bändiä näiden ulkoasun takia ja sitä kautta tykästyy musiikkiin, ei siinä ole mitään väärää.
Samaa mieltä.

Lainaus :
Missä menee raja? Onko oikein riistää esim. maahan tulevan bändin "oikeilta" faneilta liput ja eturivin paikat, jotta voi myöhemmin kehuskella galleriassa "Joo oli ihan sikamakee keikka tulispa ne takasin... sejase kitaristi oli niiiin HÅWT!!111", vaikkei ennen keikkaa tiennyt sen enempää bändin jäsenten kuin biisien nimiä.
En ilmaissut tuossa siis omaa mielipidettäni Wink

Ja tuosta "oikeasta faniudesta" haluasin vain painottaa, ettei minua häiritse, vaikka tietäisi/ei tietäisi jostain bändistä kaikkea nippelitietoa, kehuu/ei kehu sillä - minua häiritsee vain, jos käyttäytyy kuin olisi muita parempi fani. Eli kohtelee muita alempiarvoisina. Se on inhottavaa, oli kyseessä sitten mikä syy tahansa, ja se ei koske pelkästään Japanibändien fanittamista.
Takaisin alkuun Siirry alas
ShindeKudasai

ShindeKudasai


Viestien lukumäärä : 38
Join date : 12.06.2008
Ikä : 30
Paikkakunta : Turku

"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: Vs: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitimePe Kesä 13, 2008 7:39 pm

Onko muka olemassa sellaista asiaa, kuin "oikea fanius"? Tai voiko fanittamista mitata sillä, miten paljon turhaa tietoa tietää bändistä ja sen jäsenistä? Ketä muka oikeasti kiinnostaa, tietääkö joku vaikka Aoin suosikkikalsarien värin tai hiden kitaroiden lempinimet? Ei, noissa tiedoissa ei ole mitään pahaa, mutta jos ne tietämällä on "oikea" fani, en takuulla ole sellainen...

MaliceMizer kirjoitti:
Ja minä en käsittääkseni missään vaiheessa sanonut, että MINUN mielestäni olisi kovin "väärin" mennä tuntemattoman bändin keikalle ja tunkea eturiviin :)
taidan tietää, kenestä puhut x3
Takaisin alkuun Siirry alas
MaliceMizer

MaliceMizer


Viestien lukumäärä : 147
Join date : 25.01.2008
Ikä : 31

"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: Vs: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitimePe Kesä 13, 2008 11:56 pm

Jep. "Oikea fanius" on niin kyseenalainen käsite, että siitä on täysin turha kiistellä. Aina löytyy enemmän "Tr00"- tai "wnb"-fani.
Takaisin alkuun Siirry alas
M

M


Viestien lukumäärä : 27
Join date : 12.06.2008
Paikkakunta : Järvenpää

"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: Vs: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitimeTi Kesä 17, 2008 9:25 pm

Lainaus :
Ja tuosta "oikeasta faniudesta" haluasin vain painottaa, ettei minua häiritse, vaikka tietäisi/ei tietäisi jostain bändistä kaikkea nippelitietoa, kehuu/ei kehu sillä - minua häiritsee vain, jos käyttäytyy kuin olisi muita parempi fani. Eli kohtelee muita alempiarvoisina. Se on inhottavaa, oli kyseessä sitten mikä syy tahansa, ja se ei koske pelkästään Japanibändien fanittamista.
Totta totta, mutta valitettavasti tuota ilmiötä tulee ilmenemään niin kauan kuin ihmiset eivät kuole sukupuuttoon. Aina on tarve olla muita parempi.

MaliceMizer kirjoitti:
En ilmaissut tuossa siis omaa mielipidettäni Wink
Tiedämme sen kyllä :). Minäkään en viestissäni väitellyt juuri sinun mielipiteitäsi vastaan, vaan yleisten käsitysten.

EDIT: typooooooo


Viimeinen muokkaaja, M pvm Ke Kesä 18, 2008 12:59 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
MaliceMizer

MaliceMizer


Viestien lukumäärä : 147
Join date : 25.01.2008
Ikä : 31

"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: Vs: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitimeTi Kesä 17, 2008 11:08 pm

Lainaus :
Totta totta, mutta valitettavasti tuota ilmiötä tulee ilmenemään niin kauan kuin ihmiset eivät kuole sukupuuttoon. Aina on tarve olla muita parempi.
Totta, ikävä kyllä :)
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





"Turha" Japani-ihkutus Empty
ViestiAihe: Vs: "Turha" Japani-ihkutus   "Turha" Japani-ihkutus Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
"Turha" Japani-ihkutus
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
†Shadows Temple† :: - O F F - :: JRock-
Siirry: